کد خبر: ۵۱۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
روزنامه فرهیختگان متعلق به دانشگاه آزاد نوشت: ثبت‌نام رئیس‌جمهور سابق در انتخابات مجلس خبرگان از همان روز‌های ابتدایی ثبت‌نام‌ها واکنش‌های زیادی به همراه داشت.

روزنامه فرهیختگان متعلق به دانشگاه آزاد نوشت: ثبت‌نام رئیس‌جمهور سابق در انتخابات مجلس خبرگان از همان روز‌های ابتدایی ثبت‌نام‌ها واکنش‌های زیادی به همراه داشت.

باتوجه به اظهارات روحانی و جوی که در فضای مجازی پیرامون اقدامات و اظهارات رئیس‌جمهور سابق راه افتاده این گمان ایجاد شده است که اکنون روحانی محبوبیت قابل‌توجهی در میان افکار عمومی جامعه دارد، درحالی‌که برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد میزان محبوبیت حسن روحانی در شرایط فعلی کمی بیش از روز‌های ابتدایی است که او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲ شرکت کرده بود؛ با این حال میزان محبوبیت رئیسی تقریبا چهاربرابر بیش از روحانی (یعنی۲۰درصد) است، آن‌هم در شرایطی که نارضایتی‌هایی نسبت به فعالیت و اقدامات دولت رئیسی وجود دارد.

 هنوز نتایج بررسی نام‌نویسی‌ها در انتخابات مجلس خبرگان اعلام نشده است، اما کنایه‌های سیاسی رقبا خیلی زود پایش به رسانه‌ها باز شده است.

 در این میان اظهارات یک مجری تلویزیون، درباره نام‌نویسی حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان واکنش‌های زیادی به همراه داشت؛ اظهاراتی که نهایتا با این کنایه به پایان رسید: «ان‌شاءالله شورای نگهبان به آن وظایف اصلی‌اش درست عمل کند.»

 مطرح شدن اظهارات درباره حسن روحانی در صداوسیما و توسط چهره‌های تند اصولگرا در رسانه‌ها، شاید در ضربه زدن به او موثر باشد، اما بیش از همه فرصت خوبی برای روحانی فراهم می‌آورد تا از طریق حمله به جریان رقیب و کشتی‌گیری با آن‌ها نامش در رسانه‌ها مطرح شود و در واقع همین نقد‌ها را نردبانی برای بالا بردن احتمال پیروزی خود در انتخابات کند.

 در همین راستا بود که روحانی در واکنش به اظهارات مجری تلویزیون گفت: «این عصبانیتی که شما در صداوسیما یا فضای مجازی دیدید به این دلیل بود که اصلا فکر نمی‌کردند من بیایم. می‌دانستم تخریب‌گران بلافاصله وارد میدان می‌شوند. ظاهرا تلویزیون ما به بدترین روز سیاه افتاده که تصورش را نمی‌کردیم. صداوسیما امروز در میان مردم جایگاهی ندارد. صداوسیما هرچه فحاشی کند به ضرر ما نخواهد بود. البته کار بد و زشتی کردند و شایسته صداوسیما نبود.»

 نام‌نویسی حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان وجه دیگری نیز دارد. در شرایطی که انتظار می‌رفت رئیس‌جمهور فعلی از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات مجلس خبرگان نام‌نویسی کند و با نام‌نویسی رئیس‌جمهور سابق در این حوزه نیز بار دیگر رقابتی میان دو رئیس‌جمهور سابق و فعلی اتفاق بیفتد، اما رئیسی از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی در انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کرد تا فارغ از مسئولیت سیاسی که دارد به رقابت در این حوزه انتخابیه بپردازد؛ امری که به‌نظر می‌رسید انجام آن این فرصت را از حسن روحانی برای به راه انداختن دوباره فضای رقابتی با رئیسی از او گرفت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)